Erittäin hyvä huomioita ja ehdotuksia! Lämmin kiitos näistä.
Toivon, että taajamien ulkopuolella Vantaalla nopeus voidaan nostaa sen verran korkeaksi, että raiteet tarjoavat mielekkään vaihtoehdon myös pidemmille matkoille. Pysäkkitiheyden ei tarvitse olla sama kuin kantakaupungissa. Mainitsemasi verkosto on kuitenkin erittäin tärkeä jotta se palvelee laajaa joukkoa asukkaita.
Iso haaste pääkaupunkiseudulla on kehäteiden nopea ruuhkautuminen. Jatkuvallakaan lisäkaistojen rakentamisella ei kyetä sitä riittävästi helpottamaan. Siksi osa liikenteestä tulisi saada raiteille myös Vantaan poikittaisliikenteessä Hakunilasta ja Tikkurilasta Myyrmäkeen ja jopa Pähkinärinteeseen saakka. Samalla Kehä III lähellä olevat työpaikka- ja asuntoalueet vahvistuisivat. Tämä on siis yksi vaihtoehto.
Lämmin kiitos erittäin perustelluista ajatuksista. Linjaus- ja liityntävaihtoehtoja pitää pohtia ajan ja kartan kanssa.
Erittäin hyvä huomioita ja ehdotuksia! Lämmin kiitos näistä.
Toivon, että taajamien ulkopuolella Vantaalla nopeus voidaan nostaa sen verran korkeaksi, että raiteet tarjoavat mielekkään vaihtoehdon myös pidemmille matkoille. Pysäkkitiheyden ei tarvitse olla sama kuin kantakaupungissa. Mainitsemasi verkosto on kuitenkin erittäin tärkeä jotta se palvelee laajaa joukkoa asukkaita.
Iso haaste pääkaupunkiseudulla on kehäteiden nopea ruuhkautuminen. Jatkuvallakaan lisäkaistojen rakentamisella ei kyetä sitä riittävästi helpottamaan. Siksi osa liikenteestä tulisi saada raiteille myös Vantaan poikittaisliikenteessä Hakunilasta ja Tikkurilasta Myyrmäkeen ja jopa Pähkinärinteeseen saakka. Samalla Kehä III lähellä olevat työpaikka- ja asuntoalueet vahvistuisivat. Tämä on siis yksi vaihtoehto.
Lämmin kiitos erittäin perustelluista ajatuksista. Linjaus- ja liityntävaihtoehtoja pitää pohtia ajan ja kartan kanssa.