Hyvä kysymys.
Tasatariffi kannustaisi mm. Kehäradan ja Espoon radan varteen rakentamisen missä on valmiiksi hyvä infrastruktuuri ja nopeat yhteydet. verrattuna tiettyihin Helsingin sisäilsiin rakennushankkeisiin, joissa matkat ovat paljon pidemmät, infra rakentamatta tai maa erittäin huonolaatuista.
Sinänsä pääkaupunkiseudun matkoissa liikennöintikustannukset ovat samat vielä olemassa olevilla matkoilla. Tariffijärjestelmän yksinkertaistaminen on lisännyt niin voimakkaasti joukkoliikenteen käyttöä vastaavissa eurooppalaisissa kaupungeissa, että se selvästi kannattavaa. Sen positiiviset vaikutukset erityisesti kasvihuonekaasupäästöjen pienenemiseen ovat kaavoituksen (missä kunnilla on täysi monopoli) hajautumiseen verrattuna selkeät. Itsekään en halua hajauttaa kaupunkirakennetta.
Hyvä kysymys.
Tasatariffi kannustaisi mm. Kehäradan ja Espoon radan varteen rakentamisen missä on valmiiksi hyvä infrastruktuuri ja nopeat yhteydet. verrattuna tiettyihin Helsingin sisäilsiin rakennushankkeisiin, joissa matkat ovat paljon pidemmät, infra rakentamatta tai maa erittäin huonolaatuista.
Sinänsä pääkaupunkiseudun matkoissa liikennöintikustannukset ovat samat vielä olemassa olevilla matkoilla. Tariffijärjestelmän yksinkertaistaminen on lisännyt niin voimakkaasti joukkoliikenteen käyttöä vastaavissa eurooppalaisissa kaupungeissa, että se selvästi kannattavaa. Sen positiiviset vaikutukset erityisesti kasvihuonekaasupäästöjen pienenemiseen ovat kaavoituksen (missä kunnilla on täysi monopoli) hajautumiseen verrattuna selkeät. Itsekään en halua hajauttaa kaupunkirakennetta.