Reply to comment

Hyvä kysymys.

Tasatariffi kannustaisi mm. Kehäradan ja Espoon radan varteen rakentamisen missä on valmiiksi hyvä infrastruktuuri ja nopeat yhteydet. verrattuna tiettyihin Helsingin sisäilsiin rakennushankkeisiin, joissa matkat ovat paljon pidemmät, infra rakentamatta tai maa erittäin huonolaatuista.

Sinänsä pääkaupunkiseudun matkoissa liikennöintikustannukset ovat samat vielä olemassa olevilla matkoilla. Tariffijärjestelmän yksinkertaistaminen on lisännyt niin voimakkaasti joukkoliikenteen käyttöä vastaavissa eurooppalaisissa kaupungeissa, että se selvästi kannattavaa. Sen positiiviset vaikutukset erityisesti kasvihuonekaasupäästöjen pienenemiseen ovat kaavoituksen (missä kunnilla on täysi monopoli) hajautumiseen verrattuna selkeät. Itsekään en halua hajauttaa kaupunkirakennetta.

20.9.2017 18:35
Sirpa Kauppinen

Reply

CAPTCHA
Frågan kontrollerar om du är en människa och används för att hindra spam-robotar.
Tue vaalikampanjaani
-Pekka Haavisto
"Olen tutustunut Siruun mm. Vihreiden elinkeinopoliittisesa työryhmässä. Siru on vihreän talouden asiantuntija, jolla on näkemystä niin pk-yritysten toimintaedellytysten parantamisesta kuin yhteiskuntamme isoista tulevaisuuden haasteistakin. Hänellä on myös kykyä etsiä toimiva ratkaisuja. Tällaisia päättäjiä Suomi tarvitsee."
-Ville Niinistö
"Tunnen Sirun pitkältä ajalta ja voin suositella häntä lämpimästi mitä vaativimpiin valtiollisiin tehtäviin."
-Heidi Hautala
"Tunnen Sirun hyvin vihreiden puoluehallituksen työstä. Siru olisi erinomainen kansanedustaja, hän toisi eduskuntaan uutta virtaa. Hän on aktiivinen, suorapuheinen ja luova ja hänellä on todella hyvä asiantuntemus ympäristöpolitiikassa."
-Anni Sinnemäki
"Siru on tarmonpesä, jolla on laaja asiantuntemus ja kyky keksiä luovia ratkaisuja."
-Satu Hassi

Reply to comment

Hyvä kysymys.

Tasatariffi kannustaisi mm. Kehäradan ja Espoon radan varteen rakentamisen missä on valmiiksi hyvä infrastruktuuri ja nopeat yhteydet. verrattuna tiettyihin Helsingin sisäilsiin rakennushankkeisiin, joissa matkat ovat paljon pidemmät, infra rakentamatta tai maa erittäin huonolaatuista.

Sinänsä pääkaupunkiseudun matkoissa liikennöintikustannukset ovat samat vielä olemassa olevilla matkoilla. Tariffijärjestelmän yksinkertaistaminen on lisännyt niin voimakkaasti joukkoliikenteen käyttöä vastaavissa eurooppalaisissa kaupungeissa, että se selvästi kannattavaa. Sen positiiviset vaikutukset erityisesti kasvihuonekaasupäästöjen pienenemiseen ovat kaavoituksen (missä kunnilla on täysi monopoli) hajautumiseen verrattuna selkeät. Itsekään en halua hajauttaa kaupunkirakennetta.

20.9.2017 18:35
Sirpa Kauppinen

Reply

CAPTCHA
Frågan kontrollerar om du är en människa och används för att hindra spam-robotar.