Kuntarajat ja liikennekehitys
Nypertely aluevaihdosten kanssa (Ala-Tikkurila ym.) kertoo vain kaupunkisuunnittelun yhteistyön puutteista, ja siitä että yhteistyön ei uskota kehittyvän. Kaupunkisuunnittelun yhteistyön ja palvelujen joustavan toiminnan ei pitäisi nykiä rajoilla.
Kun katsomme tulevaisuuteen, kaupunkimaisen asutuksen rajat tuskin jäävät tähän. Työssäkäyntialue on laaja, ja laajenee. Yhteistyö vielä pidemmälle YTV:n ulkopuolelle on tulevaisuutta.
Tällöin elinehto on torjua likainen, epäterveellinen asfaltti- ja autoerämaa. Se kasvaa nykykehityksellä. Onko tulevaisuudessa miellyttävät asuinalueet, jossa voi hengittää puhdasta ilmaa, ovat kaukana YTV:n ulkopuolella?
Tuhat kuolee vuosittain liikenteen aiheuttamiin pienhiukkasiin. Luku kasvaa. On myös kansantaloudellisesti järjetöntä että ihmiset istuvat ja istuvat yhä enemmän ajastaan ruuhkassa.
Siihen olemme menossa, jos panostus joukkoliikenteeseen ei parane merkittävästi.
Sirpa (Siru) Kauppinen
Kirjoita uusi kommentti