Ratikasta nopeampi ja verkosta kokonaisempi
Ratikka on pidetyin kulkumuoto, ja kannatan sen rakentamista ihan taloudellisistakin syistä. Rakentamalla toimiva joukkoliikennejärjestelmä, vähennetään ruuhkautumisen kustannuksia sekä lisäkaistojen rakentamista, ja tehdään seudusta houkutteleva Itämeren alueella.
Superbussi olisi huomattavasti lyhytaikaisempi investointi, ja leijonanosa Pohjoismaiden keskikokoisista kaupungeista onkin valinnut ratikkn superbussin sijaan.
Vantaan ratikan suunnittelun eteneminen on huomisessa kaupunginhallituksessa käytännössä ainoana asiana.
Tikkurilassa on tarkasteltu erilaisia vaihtoehtoja radan alitukselle. Pohjoisen kautta aseman kiertävät vaihtoehdot nostaisivat liikennöintikustannukset liian korkeiksi. Suoraa aseman alittava vaihtoehto olisi kallis ja haastava toteuttaa, mutta joukkoliikenteellisesti järkevin. Se mahdolistaisi nopean päivittäisen vaihdon tuhansille ihmisille.
Lisätietoja kaupungihallituksen liitteistä: http://paatokset.vantaa.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/epjattn_tweb.htm?+id=1810312
* * *
Avainsanat:
Ratikka, raitiotie, raitiotieverkko, joukkoliikenne
Kirjoita uusi kommentti